Snabbscrappat.....

Ikväll har jag riktigt snabbscrappet och doodlat - :) jag har använt doodlemall. Ett jätte roligt verktyg för den som inte vågar själv. Två LO som jag lägger upp på bloggen nu. En till en utmaning...... den får komma senare!
Det är kul ibland att göra något lite snabbare än vanligt och bli så nöjd för det blev jag.
Dessutom har jag lärt mig beskära bilden på LO. Nu slipper ni se vår fina fåtölj i bakgrunden .
Allt har jag "Webmoster -Helen" att tacka för det. Hon fick mig att tänka till.......  så jag kom faktiskt på hur jag skulle göra. Tack Helene! Så här kommer mina Lo alldeles nya!

image64


image65

Lite fåtölj får ni allt stå ut med ser jag.......!


Tänk vad mycket man lärt sig sen man börja scrappa:
* Fotografera med ett annat  "tänk".
* Beskära bilder och spara dem mindre..... Där finns ju hur mycket som helst att lära.
* Använda färger tillsammans som man aldrig vågat innan.
* Blogg - att göra en egen blogg, att våga gå ut på andras bloggar och ge dem sin synpunkt på deras arbete.
* Att lägga ut bilder man gjort på gallerier.
* Att anta utmaningar och tro på det man gör så mycket att man också skickar in sina bidrag.
* Att "visa" upp det man gör och sprida sin kunskap så att andra kan ta del av det man gör.

Ja listan kan göras lång men detta var det som kom för stunden. Ha en skön kväll. Nu ska jag blogga runt och se vad ni andra hittat på.

Kommentarer
Postat av: maria

Hej! Va fina layouter! Var hittar man doodlemallar å vad är det för fint alfabet du anvädner dig av? Ha d bra!

2007-05-02 @ 14:52:24
URL: http://favvis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0