750 kommentarer..................

Trodde aldrig att jag skulle hålla på med att blogga, vara data beroende.
Egentligen en datanörd -  Men det talar vi tyst om. :=)
Jag är så glad och jätte tacksam att 750 kommentarer passerat min blogg. Att man tittar in på olika bloggar det vet man, för det gör även jag! Men att 750 lämnat spår efter sig det är sååååååå roligt.
Jag är så stolt över att jag vågat ta steget ut i en helt främmande cybervärld,
och för varje dag lär jag mig mer och mer. Skulle vilja kunna smycka min egen blogg så att den blir mer jag.
Men hur gör man det?
En gång i tiden när mina flickor var små och deras pappa skulle skaffa dator, innan internet fanns.....
Så var hans största argument att skaffa dator, att det var så bra för jag kunde renskriva mina recept.
Idag kan jag inte annat än att småle........ Inte ett enda recept har jag skrivit ner på datorn. NEJ! det behövs ingen dator och jag kommer aldtig att lära mig att använd den!
 Men jag bloggar och shoppar och läser tester, kollar mail. Jag redigerar bilder och skriver ner fina texter och testar olika stilar/typsnitt!!!
JAG ANVÄNDER EN DATOR, BLOGGAR OCH JAG TRIVS!   :=)

Ja SysterYster, jag vet precis vad du kommer skriva in din kommentar......
"-DU ska alltid vara så motsträvig, men sen kommer du på att det faktiskt är ganska bra!"

Ja, alla mina nära och kära - alla mina bloggvänner:
Jag erkänner, lite motsträvig är jag allt för allt nytt. MEN - jag diggar min dator, jag trivs med min hobby.....
JA, jag äger flera alfabet till min QK och fler lär det bli :=) 
 Blommor finns på mina LO och en massa annat tjafs som inte var för mig......
Jag vågar något som jag aldrig trodde en gång i tiden.
OCH jag erkänner mig besegrad!

OCH
Det har stärkt mig och jag njuter. 

Ha en underbar Lördag!  Jag har kvalitetstid med min son och bonusdotter.
I morgon väntar scraprummet och nya DT - uppdrag.

Kramar i tusentals!
Carpe Diem!

AASE


image285

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, känner allt igen den där motsträvigheten! Min mans företag har skapat en bloggsökmotor (Twingly), så han hade ju rätt tidigt koll på det här med bloggar. Men jag förstod inte vad det skulle vara bra för... Och rätt som det var så ville jag att han skulle hjälpa mig att fixa en. Fast enligt en av hans jobbarkompisar så var jag och Martin bland de första i Sverige att blogga (utan att veta om det...) när vi skrev en slags dagbok när vi bodde i Japan! (kika på www.resedagbok.nu om du blir nyfiken ;-))

2007-12-08 @ 23:11:17
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Cilla

Oj, vad jag känner igen mig! Datorn har verkligen blivit ett måste - använder den till allt möjligt!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram

2007-12-09 @ 16:16:35
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: Mette

Jag är också en datanörd!
Jag älskar att sitta vid datorn och surfa runt och kika i bloggar, och se allt fint som alla skapar.
Det ger mig massor med inspiration!
Och får jag kommentarer i min blogg så blir jag så himla glad - ett avtryck från någon som har varit inne och läst! Dt kan verkligen göra en hur glad som helst. :)

Om du vill göra din blogg mer personlig så måste du gå in och ändra bland koder mm.
Inte alls så svårt som det låter - jag har ju lyckats!:)
Jag mailade till blogg och frågade hur man skulle göra och då skickade de över en instruktion - och sen är det bara att köra och prova sig fram!
Lycka till!

Kramis
Mette

2007-12-09 @ 19:36:41
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: SasSa

Hehe, sen jag blev med den nya hobbyn(ja pratar om den som den vore ett kärt barn...;-)) som har min surftid ökat med 500%. Trodde inte vi skulle behöva bredband/adsl och allt sånt men det visade sig att det var rena drömmen.
Motsträvig kan man nog vara när det är nya grejer och innan man vant sig så tar det nog i lite. Men när man vant sig och man lärt sig vad man gillar och inte så, ja då ändrar man ju åsikt. Är en liten velapella;-) jag.
Tack för att du berättade om twinsen. Ska vi ta och göra ett gemensamt besök??
Sen undrar jag vad du gör den 27 dec...?? Funderar på en träff. Mitt emellan jul och nyår brukar det ju vara ganska lugnt. Ha en fortsatt trevlig 2:a advent!
Söt bild förresten.
Kram SasSa

2007-12-09 @ 22:39:48
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: Morfen

Vad härligt skrivet!! Det är väl skönt att inte behöva vara den som först hänger på trender och skönt att inte vara sist heller, för ibland är det faktiskt så att man behöver lite mer tid på sig bara för att gilla något... som en blogg eller blommor som pyntar layouter. :D Ska bli spännande att se vad du hittar på med dt-paketet. Jag är nästan klar, bara lite bokstäver och glitter som ska till på sista layouten (jag hade tur att få idéer på en gång nu, jag brukar absolut inte vara så snabb så känn dig inte stressad nu bara). Kram!

2007-12-09 @ 22:50:48
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Morfen

Skulle bara tipsa om den här sajten om du vill "blinga" bloggen: http://designadinblogg.blogg.se/

2007-12-09 @ 22:51:58
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: lillasyster..

ja nu ska jag kommentera här.. sitter vid min "nya" dator och den fungerar sååå bra jämfört med min bärbara.. den ska Emma få.. snacka om att hon är glad.. jag är bara glad att bli av med den.. men men.. nu till kommenteraren..
Jag är STOLT över dej syster yster.. du har alltid varit den personen jag har sett upp till genom alla år, du är den som har varit pysslig och lyckats med så mycket genom åren och jag har bara stått brevid. DOCK har jag märkt att du har faktiskt hållt på med detta med scrapping på ett annat sett.. tänk alla härliga brev du sände till mej på kollo och när du pluggade i jönköping. varannat ord eller ett ord i meningen var en bild istället för bokstäver.. de har jag sparat på vinden så jag har bevis.
när jag kom på detta med scrapping och såg hur glad du coh dina barn blev för allt jag gav bort, klart är då att jag fattade långt innan dej att detta är nått för dej.. och se hur snabbt du har avancerat.. tom DT.. jisses. du har gått förbi mej i hästlängder i detta men det bjuder jag på. att ha denna pyssliga hobby tillsammans med dej, att vi är jämlikar i detta är så underbart. jag lär mej fortfarande massor av dej och jag känner att jag lär dej massor också..vi har nytta av varandra och stöttar varandra i detta, vi delar med oss av saker ,tips och ideer.. vi nyttjar varandra.. hm du nyttjar mej i saker du inte vågar än.. haha.. men vad gör det, vi gör det ju ihop vi har nått mer gemensamt än vårt systerskap, vi är vänner, de bästa.. finns det nått bättre..de 8 år vi har emellan oss är som bortblåsta! så fortsätt du
att vara motsträvig.. det sporrar mej att våga innan dej.. äntligen får jag vara först.. hahahaha.. sen lär jag dej.. tänk att jag kan lära dej nått, JAG som är lillasyster.. härligt. MEN jag ser ännu upp till dej.. det slutar jag aldrig att göra..
love you too the stars and back
Kajsa/lillasyster

2007-12-10 @ 15:44:52
URL: http://kajsascrapp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0