Det är måndag, och ny arbetsvecka!

Nu är jag frisk, förhoppningsvis inget mer detta året. Hostan kvarstår och lite snuva men jobb-ok!
Tyvärr sitter värken i muskler och leder kvar, det är också mycket väderstyrt. Tycker det är "röset" ute just nu.Men det är ju ett ganska normalt tillstånd så det är väl att "gilla-läget"   ;)

Måndagar är sköna, jobbar 11-17. Det brukar vara ganska mysigt på fritids en eftermiddag. Får väl plocka fram julkortspyssel mm idag. Barnen på mitt fritids är verkligen pyssliga och gillar nya utmaningar. Så nu får jag allt gnugga pysselvcellerna och ha lite nytt i em. Jag har ju dessutom varit borta en vecka så det kan nog bli ett "pysselanfall" från deras sidfa. :=) Men det är bara roliga saker det bekymret. Värre är väl alla trötta, utslitna arbetskamrater som nu så här i slutet av terminen inte orkar hålla skenet uppe. Det har varit en tuff höst för många!
Hoppas vi får ledigt som vi önskat vi jul och nyårshelgerna det behövs för alla!

Jag har inte rikitgt fått något färdigt ännu sen förra veckan, varit lite trögt att komma igång igen och jag har verkligen försökt att samla krafter för de sista två veckorna på terminen.
Har lite DT-uppdrag på scrapbordet som ska sättas ihop...... Härligt paket vi fick av vår DT-mamma Pia denna gången. Visste med en gång vilka bilder jag skulle använda, men ni får vänta och se resultatet senare.  Innan jag blev sjuk gjorde jag färdigt två till av syskon bilden fån 1996, de blev jag jätte nöjd med.
De andra två har jag visat tidigare men visar dem igen så ni kan se skillnaden. Kul att göra fyra LO, med samma foto men att de blir så olika........

Först ut är en kill-LO, i alla fall tycker jag det,givetvis sitter den i Rasmus album redan.....
Synd att det blev blänk i det blanka fotot, det gillar jag inte, men svårt att fota denna tiden på året.

image286

Sen gjorde jag en till skissutmaning #13 på Scrapinspiration, den skissen var så roligt att jobba med.
Denna är till en av tre tjejer, får se vems album den hamnar i.....

image287

Sen var de dessa som jag redan visat, också till tjejerna.

image290                     image289

Nu ska jag läsa lite i min bok och dricka lite kaffe innan jobbet. Ha en bra dag! Kram Aase

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj, är det inte svårt att veta vems album vilken LO ska in i? Eller bestämmer du ibland innan vem det är till? Jag gör ju bara ett famljealbum, inte specifikt till varje barn, för själviska jag har tänkt att behålla mina album... Den dag de behöver dela upp albumen får de väl slåss om LOs som inte är specifikt till dem ;-)

2007-12-10 @ 14:38:05
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Kajsa tillika Lillsis

de är lika fina allihop. håller med att den första är till R.. den andra är till minstingen tycker jag.. den tredje till J och den fjärde till S.. hihi..
hoppas dagen blev bättre än du trodde.. jag leder än och är med denna du vet vad tills slutet.. nu jäklar ska du ha den.. =)
må så gott
love ya..
kajsa

2007-12-10 @ 15:49:42
URL: http://kajsascrapp.blogg.se
Postat av: SasSa

Kul det var att se dem så olika men ändå så lika. Verkligen snygga allesammans!
Hoppas du snart återhämtat dig ordentligt. Ta hand om dig vännen!
Kram SasSa

2007-12-10 @ 18:12:21
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: ÅsaB

Oj, vad fina de är allihop. Men störst favvis är nog den med snöret, andren uppifrån alltså.:-) Färgerna är så coola och snöret är en grej jag måste komma ihåg att kopiera.:-) Kram Å

2007-12-10 @ 20:48:03
URL: http://scrapsystrar.blogspot.com
Postat av: Karin

Härliga layouter allihopa. Roligt att se olika varianter med samma foto. Blev så glad att du gillar mina änglar!!! Har haft fullt upp och inte hunnit blogga....lär inte bli bättre den här veckan. Det kommer ett mail så småningom angående änglarna.
Krya på dig!
Kram Karin

2007-12-10 @ 22:00:27
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Jennie Simmat

Kul att boktipset blev bra!! Vilka härliga layouter, gissa vilka jag gillar bäst?? Underbara American Crafts och Scenic Route papper...
Kram

2007-12-11 @ 22:17:04
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: kikkan/Lotta

Hej kul att höra att du mår bättre. Vi mår åxå lite bättre, bara lite hosta kvar. Däremot så börjar nu Tuva istället, hade feber och snorade som en tok idag. Ja, det är väl bara att "gilla läget".

Härliga LOer, allihopa. Härliga färger och kul att se hur du har varierat dig. Gillar bäst nr 2, gillar den svarta bakgrunden mot dom färgerna och snygga dekos.

Ha det så bra, kram Lotta

2007-12-11 @ 22:25:22
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: HZ Design

Hej!

Jag har tittat in till dig och sett vilka detaljer du använder i dina LO´s. Det är för att jag designar digitala Kit och samlar info om vad man i Sverige använder för grejor ? även i pappers scrap. Titta gärna in och se mitt CT team.

Ha en bra dag

2007-12-12 @ 08:23:46
URL: http://hzdesigns.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0