Tredje advent.......

En vecka kvar till Julafton..............känner ni stressen? Jag tar det lugnt och njuter!
Jag har slått in lite julklappar idag och börjat med listor, allt för att hålla nere stressen. Det blir jul ändå och jag håller nere alla måsten. Det mesta finns att köpa i matväg och lite julgodis hinner vi alltid göra dagen för julafton när Sofia kommit hem. Lite mys måste sparas så där till sista stund när julskinkan ska provsmakas. Huvudsaken är att vi i familjen får ha en underbar dag tillsammans och det brukar det bli.....

Lite advents mys fotat med mi nya kamera  :=) Gissa om jag njuter och fotar mycket.....

image299image300image302

Hoppas ni har en skön tredje advent och att ni tar det lugnt. Det finns ett liv efter jul också då man kan
mysa ha det gott och bara vara!

Carpe Diem, tusen kramar och tack för alla underbara kommentarer. // AASE

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till nya kameran, förstår att du är nöjd och fotar lite extra! Vi köpte en D80 förra hösten när den kom och vi är väldigt nöjda, men den blev extra bra när vi köpte till en extern blixt för ett tag sedan. Här tar vi det rätt lugnt, har varit på 3-årskalas idag, och så hann jag baka lite bröd på förmiddagen.
Kram!

2007-12-16 @ 19:43:20
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Morfen

Skön inställning till julstöket - det är ingen idé att stressa och det hjälper såklart att man har en helg på sig innan julafton också. Jag är klar med allting förutom lite planering kring maten - tänkte baka en cheesecake med pepparkakor bl.a. :) Den där adventssgruppen med ljusen är så himla fin så det vill jag kopiera till nästa år! Kram på dig!!

2007-12-16 @ 20:07:00
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Milla

Åh vilka underbara bilder du har tagit! Tack för stämningen du sprider. JAg är inte heller speciellt stressad inför julen men det var inte nån höjdare att jobba hela helgen. Jag gör 26 timmar på 2 dagar så det blir ingen tid kvar liksom. Idag är jag ledig och ska mysa med barnen, städa och julpynta. Klapparna är klara och julkorten skickade... allt i sin ordning ;-)
*kram kram*

2007-12-17 @ 10:29:06
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad kul med ny kamera! Jag köpte ju en NIkon D40x i juli och jag har inte hunnit lära mig mycket alls; det finns liksom inte tid till att sitta och testa på kvällarna och dessutom är det mörkt; jag är inte heller så förtjust i blixtbilder...så, kära vår och ljusa tid, kom snart tillbaks!

Under tiden njuter jag också av den här tiden. Mycket av maten är inhandlad, klapparna nästan klara och jag känner mig inte särskilt stressad...

Kram,
Annika och krya på dig!

2007-12-17 @ 19:30:48
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: marie

himla söt skål!
Ha en skön kväll!
Kram

2007-12-17 @ 20:06:38
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Jennie Simmat

Fattar inte riktigt varför alla stressar eller så fattar jag inte att jag borde vara lite stressad... Men sålänge jag inte fatar det så är det skönt!!
Härliga bilder!!
Kram

2007-12-18 @ 22:52:14
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: Lisbet5

Tar mig en liten blogrunda eftersom jag inte vet om det blir någon före jul. Tack för alla fina layouter, kort och skapelser som du visat upp under året. Jag har blivit så inspirerad. Försök nu att ta ner tempot och riktigt njuta av sista advent och sedan julen.

God jul

2007-12-19 @ 14:46:40
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Maria R

Hej!
Åååå, så mycket fint som du har lagt in sedan jag var och tittade på din blogg sist! Tyvärr har min scrapping legat nere sedan jag var hos dig, men hoppas på att jag kommer igång efter jul igen. Älskar dina adventsljus...lite lönt och passar dig på pricken.

Ha det så super bra!

God Jul om jag inte hinner se dig innan!

Kram

2007-12-19 @ 17:44:57
Postat av: Mette

Precis som du försöker jag ta det lugnt och än har jag inte alls känt av någon julstress!
Jag tror att det beror på att vi i år inte ska fira julafton här hos oss, utan vi ska iväg hem till min syster och hennes familj. Och på juldagen ska vi hem till mina föräldrar och äta...

Kram
Mette

2007-12-19 @ 17:59:44
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: MissMian

Så fina foton!! Jag var tvungen och ta kort på vår julstjärna med, kommer senare i bloggen. Jag stressar inte heller men det är nog för att jag inte riktigt har fattat att det är julafton på måndag! :) Som svar på din fråga...jag är lärare i svenska och engelska på högstadiet.

2007-12-19 @ 19:06:15
URL: http://missmian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0