Alla-Helgona helgen......

Är för mig att gå till minneslunden, tända ett ljus och tänka på de som inte finns hos oss längre.
Hallowen, har jag lite svårt att acceptera med alla spökerier....... Känner mig kluven och kanske allt för djup för det.

Det är nu elva år sedan vår underbare pappa lämnade oss, alldeles för tidigt. Han var bara 58½ år, han hade under många år varit svårt hjärtkärlsjuk och gjort många ingrepp för att klara vardagen. Visst hade han levt på lånad tid en längre period och man tror att man är förberedd. Men ack vad man bedrar sig...... lika hårt slår det när det händer och fortfarande är saknaden enorm. Visst lär man sig leva med det, men det finns stunder när man vill vrida tillbaka tiden för man vill att pappa ska få uppleva glädjen hos oss. Men jag vill så gärna tro att han vet vad som händer här nere på jorden och ler åt oss från någonstans. Visst kan man känna närheten fladdra förbi.
Idag var jag och handlade ett så underbart hjärta att lägga i minneslunden, imorgon ska jag gå dit och tända ett ljus, sen vet jag att det kommer brinna i höstmörkret och lite lättare blir sorgen och längtan.
I början av december skulle pappa fyllt 70 år, kanske därför det känns lite extra tufft iår......

image228

Visst är det fint, hjärtat till pappa från hans båda flickor......
Lillsis hoppas du tycker lika mycket om det som jag, visst är det till pappa!

Alla ni andra i cyber rymden, ha en skön fredag och njut av nära och kära!
Tänd ett ljus i höstmörkret och njut av livet!
Tusen kramar Aase

Kommentarer
Postat av: Lillsis

Underbar syrran.. nu vet jag vart jag ska ställa ljuset på lördag.. jag känner som du, man blir inte av med sorgen även om man lär sig leva med den, så finns den där och gnager. Önskan om att få lite mer tid, några minuter bara, finns inom mej men det är inte nått man kan göra. Dock vet jag att han vakar över oss, han finns där och tar hand om oss... och du.. jag finns här för dej! och så har vi ju vår älskade mamma.. som tur är.. =)
älskar dej, var rädd om dej
kramis..

2007-11-01 @ 20:36:21
URL: http://kajsascrap.blogg.se
Postat av: Mette

Hej igen!

Du undrade över namnet Mye...
Det uttalas som vanliga My... Det är bara det att vi har lagt till e:et på slutet för att få en annorlunda stavning..:)
Och nu vill Mye absolut ha kvar sitt namn så!

Kram
Mette

2007-11-01 @ 21:39:30
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: kikkan/Lotta

Oj, vad tråkigt att höra om eran pappa. Förstår att det känns tungt. Alltid tråkigt när folk lämnar jordelivet för tidigt. Men jag tror stenhårt på att våra nära och kära som inte finns här längre, dom ser och hör oss ändå. Dom är med oss på nåt sätt....helt klart.
Så håller jag med dig åxå om att det inte passar in att spöka ut sig och sånt vid denna tiden.....

För övrigt, en kalasfin LO du har här nedanför.....gillar den i massor:)

Ha det så bra själv, kram Lotta

2007-11-01 @ 22:08:35
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Jennie Simmat

Skickar en kram till dig!!

2007-11-01 @ 22:58:59
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: Annika

Vill önska dig en trevlig helg också och hoppas på att minnena inte gör alltför ont! Kramar,
Annika

Ps Tack för tips om leksaker; Lego är nog en given hit!

2007-11-02 @ 18:28:32
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: Maria

Det låter som att han lever vidare innom dej.

Du är tagen (igen) ;-)
kolla min blogg.
kram Maria

2007-11-03 @ 09:04:43
URL: http://mariasvra.blogspot.com
Postat av: Fia

Skickar en stor kram! Hoppas att du får en fin helg!

2007-11-03 @ 12:21:47
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0