Det är fredag.....

Helt klart bästa dagen iveckan. Dessutom slutade jag tidigt och det är så skönt.

Idag har vi firat 1:a advent i skolan, traditionsenligt med fackeltåg till kyrkan. Det
är så stämingsfullt. Barnen börjar kl 7.10 den dagen och så tågar vi med sexorna som facklbärare.
I kyrkan tas vi väl emot av en riktigt modern pastor, han kom in utklädd till rommare och berättade om hur det var när Jesus red in i Betlehem. Adventspsalmer och barnkär som sjöng så fint.
Ja nu kan vi fira advent, med glögg och mys ikväll.

Har precis packat klart, nu är det bara TG som ska anlända hem. Förhoppningsvis tidigare än vanligt :)
Sen bär det av mot Motala, i nyputsad bil och alldeles ny ruta så man ser allt nu!
Vi ska hälsa på Lill-Bus och hans föräldrar, vi får allt stanna på vägen och köpa tablettaskar till han!
Vi ska besöka julmarknaden påVadstena slott i morgon, det ser jag också fram emot.
Jag bara älskar julmarknader. Kanske blir det en liten ängel till samlingen.....

Scrappade lite igår, hittade en dikt igår morse på jobbet som jag alldeles glömt av. Har hört den många gånger men det var några år sen sist. Det är en Indisk dikt och heter : - Dagen idag -
Gjorde en Lo på Sofia, och har dikten som journaling.

image280

Texten är lite suddig, men var ganska svag från början skrev ut den på datorn för att det skulle bli extra snyggt.
Valde att göra LO så enkel som möjligt eftersom det var journalingen - dikten som var det viktiga.

Så därför kommer den här till er också:

" Dagen idag är en märklig dag. Den är din
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få annat innehåll än du redan givit den.
Morgondagen vet du inget om.
Men dagen idag den har du, använd dig av det.
Idag kan du glädja någon, idag kan du hjälpa en annan.
Dagen idag är en märklig dag. Den är din! "


Ha en underbar helg, koppla av så mycket ni bara kan.
Tända några ljus och bara njut.

Carpe Diem!

Tusen kramar till alla som tittar in här hos mig!
Aase

Kommentarer
Postat av: Morfen

Vilken underbar text och layouten är superfin!!
Vad var det för svart väska du menade i kommentaren på min blogg? *förvirrad*
Kram och trevlig helg! /Anna

2007-11-30 @ 13:34:27
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Morfen

Hihi, okej då är jag med. Väskan är en sån där verktygsväska från Claes Ohlsson. Finns på Biltema också till billig penning och är hur bra som helst för alla scrapverktyg, chalks och vad man nu vill ha i den. Det finns ju "anpassade" scrapväskor av samma typ i lite mer tjejiga färger från Mimi Tote men jag är supernöjd med min från Claes Ohlsson. :)

2007-11-30 @ 15:51:00
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: MissMian

Jag bara älskar den dikten!! Använder den i skolan en del! Jobbar du med som lärare?? Jag har funderat på det flera gånger...det verkar som att väldigt många scrappare är lärare eller jobbar inom barnomsorgen. Är det bara något jag fått för mig eller tror du att det är så? Tillhör vi automatiskt det pyssliga släktet?? :) Jag är inte så pysslig annars....är inte mycket för att baka eller sy. Men ok...rita, måla och skriva har alltid varit min sak...skulle egentligen göra en lite undersökning om det..
Åh...julmarknad i Vadstena i morgon...ska bort men annars har vi ju inte så långt dit och jag har velat åka dit många år. Men det får väl bli nästa år då! Kram och ha en trevlig dag i morgon!!

2007-11-30 @ 21:52:56
URL: http://missmian.blogspot.com
Postat av: Cilla

Den här gillar jag massor! Underbara färger och fina dekos. Snyggt!
Kram

2007-12-02 @ 00:10:08
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Här får du en stor adventskram från mig!!!
Ha en trevlig söndag!

2007-12-02 @ 09:34:27
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: KatarinaS

Massa nytt fint här sedan jag tittade in sist! :-)
//Katarina

2007-12-02 @ 11:53:24
URL: http://www.scrapsystrar.blogspot.com
Postat av: SannaF

Så himlans fin layout!!

2007-12-02 @ 15:40:21
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0