Jag kan.......

Jag är så glad idag att jag övervunnit min rädsla för att prata engelska. Vi har denna veckan haft Europeiskt besök på vå skola. Vi ingår i ett projket arbete om att utveckla barns lek tillsammans med England, Belgien och Italien.
Mycket roligt och spännande kan jag säga, under två år ska detta pågå. Igår kväll serverades en underbart god middag på en plats i Fistad som jag alltid haft lust att få se. Igår uppfylldes den önskan och jag klev över tröskeln till Rydegård. En fantastiskt interiör, precis som man läser i böcker, med salong, bibliotek, matsal en hall med öppen spis och mjuka skinn möbler. Det var så vackert med mycket brinnande ljus. De serverade en middag bestående av Älgstek, sås och potatis. Jag äter inte rött kött utan serverades en underbr fisk vid namn, hajmal
mmm det var så gott. Ett dessert bord, med vinbärspaj, äggost och krusbärskompott och efter det kaffe och kaka.
Jag hade oroat mig för detta tillfälle, men samtidigt tyckte jag det var roligt och spännande. men mest orolig var jag för språket, men jag kan!!!! Det funkade hur bra som helst och framför allt så förstod man vad de sa. Ibland var det svårt att hiita det engelska ordet för det man ville berätta. Det var så intressant att hröa hur det är på andras skolor i andra länder...... "We have lot of space in our school, and we are warem and friendly. But it´s cool in Sweden."

Jag kan bara säga mitt varma TACK, till  Marita & Birgitta för att ni fick mig "att hoppa".... Marita jag vet allt att du kikar in här ibland.

Så här vackert var det på Rydegård:

image254

image255image256image257

Jag vid spisen i den stora hallen................

Ha en skön fredagskväll. Jag ska mysa med familjen, se Dobidoooo & Predikanten.

Kram AA

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag hade också gärna käkat älgstek där!! Det ser jättemysigt ut!

2007-11-16 @ 20:51:35
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: SasSa

Låter som det gick jättebra ju. Inte hade du behövt oroa dig såå. Ser så mysigt ut.

Nja hinner nog ingen träff nu innan jul men vill gärna ha en efter. Ska kolla runt lite. Men du pratade ju om något sånt med. När hade du tänkt så vi inte krockar eller har för tätt. Eller går det ha för tätt...;-)??? Mer scrapträffar åt folket!
Må bäst! KRam SasSa

2007-11-16 @ 22:52:20
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: Cilla

Så härligt det ser ut! Och vilken pingla på nedersa bilden ;)
Kram

2007-11-17 @ 14:14:01
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: Frida

Hej Aase! Vad mysiga saker du gör.. Och så fint det var där ni var och åt middag! blir nästan lite avundsjuk.. Nej, nu ska jag ta tag i mig själv och plugga, det behövs! KRAM från Frida

2007-11-19 @ 17:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0