Söndag....

Det finns nog hopp om våren fast man är lite otålig..... Idag har jag torkat tvätt ute på torkvindan. Så gott den luktar sedan eller hur? Här på parkeringen har man tvättat bilar och bytt till sommardäck.... Det om något är väl ändå vårkänsla?

I morgon drar kommunens satsning "Ta steget" igång och jag har bestämt mig..... NU eller aldrig, men behöver nog mycket peppning ;(  Har många extra kilon jag bär omkring på, det gör att värken är betydligt sämre också. Att gå ner i vikt är så svårt, vill men har inte haft den rätta orken att ta tag i det. Men nu känns det OK, jag har bestämt mig. Att anta utmaningen att gå 12532 steg/dag i snitt...... Det är ett delmål i det hela.
Kankse skulle ha en delmålslista, hmmm får grunna på det till i morgon.

Jag har strykit all min stryktvätt, tvättat lite udda kläder och så har jag tillbringat ett par timmar i scraprummet....
Det är så kul, har så mycket ideér i huvudet som bara vill ut :) Känns det igen?

image520

Underbar brandbil i plåt och med trampor......., det var en stor glädje hos Filip när han fick den,
allt  roligt att utforska...

image521

En till mitt ängla album, har några stycken nu. Får väl fota lite fler av mina änglar... det finns ju några stycken :)
Alla lika omtyckta och jag har något till var och en av dem.... ett litet citat eller dikt.


Ha en skön kväll, i morgon väntar en ny dag och nya lärdommar!

Carpe Diem //AASE

Kommentarer
Postat av: monica

Hej Aase
Har du funderat på "att banta med GI metoden" den fungerar förvånansvärt bra, åtminstone på min man. Du får äta hur mycket som helst
men
inte potatis pasta ris, i alla fall inte i början. Vill du låna en bok om GI metoden så mejla så kan jag lämna in den hos Kajsa.Den är värd att läsa och fundera över. Jag skall också vara med om "ta steget" det är kul nästan alla på min förskola skall vara med.
Hälsningar Monica

2008-04-13 @ 20:43:16
Postat av: Lotta

Jag önskar dig verkligen Lycka till med att gå ner några kg......du kommer säkert klara det hur bra som hellst. Jag måste åxå gå ner alla kg mina söta barn har gett mig under tiden dom låg i magen......att det ska vara så svårt.....

Som vanligt, kanonLOs:)

2008-04-13 @ 20:44:09
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Lottas

Jag önskar dig verkligen Lycka till med att gå ner några kg......du kommer säkert klara det hur bra som hellst. Jag måste åxå gå ner alla kg mina söta barn har gett mig under tiden dom låg i magen......att det ska vara så svårt.....

Som vanligt, kanonLOs:)

2008-04-13 @ 20:45:15
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: MissMian

Ibland har jag så svårt att få igenom mina kommentarer på din blogg! *grrr* Häromdagen försökte jag ett tiotal gånger innan jag höll på att få spel på datorn! Så fina LO's du har gjort!! Brandbil var klart cool!!! Gillar ju verklgien den brandbilen!
Känner igen mig när det gäller vikten och ikväll känner ag mig lite duktig som inte ens smakade när Dick tog fram chips!

2008-04-13 @ 21:15:41
URL: http://www.missmian.blogspot.com
Postat av: SannaF

Jätte mysiga layouter!!!!

2008-04-14 @ 19:22:23
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Mette

Mmmmm jättefina layouter!

Stora Kramen
Mette

2008-04-14 @ 20:25:41
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Johanna

Min absoluta favvo-färger: brunt och rosa på ängel layouten! :D Kanonfint! Brandbilden är ju SÅ fin i verkligenheten och jag tycker att färgerna kommer fram jättebra din LO.
Nu har jag bloggat bra i ett par dagar, jag hoppas att du har vart inne och läst! ;)
Kram kram

2008-04-14 @ 20:34:37
URL: http://www.candoredesign.se
Postat av: Johanna

Haha, glömde säga att jag nu bloggar på hemsidan :) Har du sett det? Hihi...

2008-04-14 @ 20:36:46
URL: http://www.candoredesign.se
Postat av: Karin

Så många fina layouter du skapat. Ja, då har vi både behov av viktnedgång och behov av att få ut alla scrapidéer som flyger runt i huvudet gemensamt!!! Min motivation att gå ner i vikt har infunnit sig just nu. Lycka till med din också!
Kram

2008-04-14 @ 20:40:59
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0