Fredag.....

Idag har vi haft en härlig dag i gemensamhetens tecken med jobbet. Det har varit studiedag och vi har alla yrkesgrupper haft en trevlig dag tillsammans. Vi har varit på ett fint ställe inte alls långt hemifrån, tar 10 min med cykel givetvis snabbare med bil :) Ett av arbetslagen hade fixat aktiviteter och det har funnits gott om tid att vara med sina nya arbetslag till hösten. Vi har blivit serverade god mat och smaskig tårta att "Välkomna"- den nya terminen med :)

Givetvis så tog jag med kameran, visste ju att jag kunde springa på vacker natur, det är ett naturreservat som heter Mölarps Ö...... En gammal kvarn vid kanten av Viskan, Viskan delar sig på två små åar som strålar samman en bit längre ner mot Borås och mitt emellan åarna bildas Mölarps Ö. Detta område är naturreservatet och där växer det lite udda blommor och fågellivet är rikt. Bland annat finns det gott om Backsippor på våren, idag hade jag turen att se Silvertistel.......

Titta här  vad vacker blomma:





Forsen vid kvarnen lyste så fint i det lilla solljuset som skymtade ibland under dagen :



Ett varmt tack till mina underbara arbetskamrater som fixat denna dag i "lagomhetenstecken"....... jag vet ju att flera av er kikar in här ibland :)

Nu ska jag läsa och vila huvudet en stund innan det är dags att koka lite musslor till kvällsmaten, mmmmmmm det är så gott, de ska sedan gratineras och ätas på rostat bröd :) med aioli och ngt gott att dricka till :)

Må väl, ta hand om varandra och njut av att det är fredag!! Kram Aase

Kommentarer
Postat av: Ylva

Härliga foton från en härlig dag! Är det ok om jag länkar till dig?

Kram ylva

2008-08-15 @ 18:53:12
URL: http://www.vitapioner.blogspot.com
Postat av: Lotta

Läckra tistlar och det verkar som att du haft en bra dag, skönt att höra!! har nu på morgonen (hör och häpna)scrappat lite, börjar bli klar med tackkorten. Men man får ju ta tillvara alla stunder som ges.

Vi ses ikväll

Kram L

2008-08-16 @ 08:12:17
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Vackra foton både i det här inlägget och bakåt i bloggen! Och jättefina layouter! Du är så duktig på att blogga tjejen! :-) Ha det gott! Kram Åsa

2008-08-16 @ 09:07:38
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Mette

Vilken härlig dag! Och vilken duktig fotograf du är! Jättefina foton!

2008-08-16 @ 21:18:46
URL: http://mettka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tyckte verkligen om den sista bilden från Mölarp! Helt underbar. Hoppas du har de kanon i Skottland. Kram Melinda

2008-09-05 @ 17:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0