Det finns mycket att titta på i sin hemstad.....

Idag har vi varit barnvakt till StorBus, det är så roligt att få rå om dem en vanlig söndag. I vår stad finns det en förening som driver en Miniatyrjärnväg med ånglok. ngn söndag i månaden nu under sommar/höst har de så att man kan få titta och åka med. Så trevligt!!! Vi åkte dit med Filip och redan vid öppning var det en lång kö, han stod så snällt och väntade på sin tur, i ca 45 minuter väntade de. Han och TG åkte och jag fotade :) blir ni förvånade?

Titta här får ni se vad kul de hade:



Väntan på att få åka tåg.



Biljetter är inköpta.



Här kommer de, lyckan var stor då de fick sitta efter loket, den gröna tröj ärmen är Filip :)
Väl hemma igen blev det lek med bilar och traktorer, en populär kompis blev "Masmus" och jag fick ett så fint gosit foto på dem, två favoritkillar :)



Det blev lite kaffekalas med de närmast, nu har jag firat födelsedag rejält. Fyllde ju bara 48 :)

Gissa om jag blev glad över att få sova med min lillprins på bröstet.....kolla in Gudmors favorit sovtröja :=)



Tack Lotta för att du är min vän och så omtänksam ♥

Fick ett smstips av en kär vän att kvällens måne är så vacker.....genast ilade jag ut och se vad vacker den är!!!



Tack Maria, visst var den vacker.....

Nu ska vi äta lite ost och kex som vi glömde äta igår :) Men det gör inget för då blev det lite mys idag på söndagen i stället.

Kram kram Aase

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vännen, vad snabb du är med att uppdatera din blogg, och så glad jag blir när jag ser mina killar även där.TACK TACK TACK för att ni alltid ställer upp, Filip somnade gott efter en dag som han verkar jättenöjd med och trots snuva så tycker jag han höll humöret uppe.

Tröjan var mer som ett skämt men jag är rätt nöjd med den faktiskt och att jag kom på iden efter att du pratat om "texten".

vi hörs i veckan kramar Lotta

2008-09-14 @ 21:04:32
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha, vilken rolig tröja du fått!! :D E riktigt avis... Hoppas att du får en skönt dag idag. Hörs sen! Kram kram

2008-09-15 @ 15:41:54
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Karin

Vilka mysiga foton!! Ja visst är det märkligt att vi fyller år så nära varandra...men då har kanske vårt stjärntecken en viss betydelse!!!

Kramar till 48-åringen

2008-09-15 @ 20:15:25
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hej igen,

Självklart får du fotona på lillprinsen men kanske jag kan få vissa tågfoton i utbyte??? det blir väl som vanligt några till dig och några till mig. Har skivan klar med Gotlandsfoton plus diverse till dig men jag glömde ju den i söndags, kanske du kan få den imorgon över en frukost?

Kram L

2008-09-16 @ 10:56:59
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/
Postat av: Nettan

Härliga bilder du ha på dina barn!

Jag har också fått pengar till en Cuttlebug av mina barn, som jag ska köpa i morgon. Ska bli spännande att prova på den.

Nettan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0