Lönnaftonfly & höst?

Det är helt underbart att arbeta på fritids :) Idag till mellanmål kom en liten kille från år 4 in efter sista lektionen med en pinne i högsta hugg, där krälade en luden liten larv......



Av någon anledning var kameran med idag, fotade för fullt och funderade, vad är detta? Fjärils larv eller vad är det???

Slog i insektsböcker och  på goggle/bilder. Där fick jag efter en stund letande reda pånamnet på detta lilla kryp

Lönnaftonfly - vackert namn till ett vackert kryp :)



Eller hur? I alla fall var killen mycket nöjd med burk i handen och löfte att släppa ut den i sin trädgård om en timme..... Jag har  dessutom lovat att vi ska skriva ut en bild på måndag :) Åh vad jag gillar dessa ögonblick med barnen!!! Så spontana, så mitt här och nu! Det är ju därför man jobbar kvar fast man ibland undrar, vad man gör år efter år :)

Idag syntes det höstfärger ute, vid skolan där jag jobbar finns många underbara lönnar. Så vackra i höstskrud :)



Är det höst? I morgon ska vi på marknad, det är en årlig upplevelse. i år åker vi med småkillarna som vi ska passa i morgon fm. Det ska bli så mysigt! Om vi har tur är vädret med oss och solen lyser...... Vi får väl se!

Ha en skön fredagskväll, vi hörs snart igen. kram kram Aase

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Vilka härliga foton!! Jag har tittat tillbaka i din blogg en stund nu, så härligt ni verkar ha haft det på resan!! Kul! Saknade dig på mässan dock... :-) Men så många fina layouter som du har gjort så verkar du ha bra inspiration ändå! Kram Åsa

2008-09-19 @ 21:12:21
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Johanna

Den e helt otrolig, man kan inte tro att det är ett svenskt djur :D

2008-09-20 @ 19:05:21
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Maria R

Hej!

Så fina LOs du har gjort! Jag gillar oxå hösten, det är nog alla färgerna som gör det!

Jag vill anmäla mig och Jenny till scrapträffen, ser fram emot detta. Har inte gjort ngt på väldigt länge. Behöver träffa nga likasinnade så jag får lite fart igen.

Kram

2008-09-21 @ 21:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0