Idag har vi fått ett gott skratt.....

Ibland blir det bara så tokigt att man undrar var man har huvudet :) ........

Natten mellan torsdag och fredag förra veckan fick TG hö sidans sidoglas inslagna på firma bilen på parkeringen här hemma. Startade fredagen med att dammsuga ur hela hytten som var full av glassplitter, ringa polis och försäkringsbolag. Hade tur i oturen och fick tag på glasmästaren som lovade fixa nya rutor under em. Hans dag som brukar börja med att han lämnar parkeringen kl 06.30 kom iväg 9.30. Vi var väl lagom tjuriga på allt onödigt arbete detta gav. Han hittade ett glasögonfodral i handsfacket i bilen och kom in med dem till mig, snäll som han är trodde det var mina. Nej. det var inte mina......Vem´s är det då? Ja det var den sotra frågan, vem hade lagt glasögonen i bilen, vems var det? Vi frågade en bekant som lånat bilen några gånger under julledigheten för att flytta möbler från sina föräldrars hus. Han visste inte men skulle kolla om hans syster hade några borttappade. Det var den enda lösningen vi kunde komma på. Ikväll kom han för att dricka lite kaffe, vi frågade då om han kollat med sin syster. Han skulle träffa henne senare ikväll så han skulle ta med dem för att kolla, han öppnar då glasögonfodralet och tittar på glasögonen - Men det är ju fejk säger han, det är inga riktiga glasögon finns ju inga glas............. Jag trodde först att han drev med oss, men det var sant :) Han trodde vi drev med honom. Vi sitter tre vuxna vid köksbordet och skrattar så tårarna trillar :=) Dock återstår frågan: Vems är glasögonen? Var kommer de ifrån? Både TG och jag ahr kollat i fodralet och ej sett att det inte finns några glas i!! Var hade vi huvudet?

Ja det blev en rolig historia iaf )

Må gott, ha en skön måndagskväll. Jag vilar i soffhörnet, detta vädret med blåst och regn gillar inte min kropp och jag.

Kram kram Aase


Kommentarer
Postat av: LottaM

Hi, Hi förstår att ni skrattar och undrar:-)



Du har fått en award av mig vännen efetrsom du är du.



Kram Lotta

2009-01-12 @ 21:09:10
URL: http://lottamaun.blogspot.com/
Postat av: Maria

VILKEN dag ni har haft!



Apropå fågemat, min mamma sa alltid; "skatorna är också hungriga":)

2009-01-12 @ 22:17:22
URL: http://kramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0