Event-alster....

Allaf ick en handledningsbok, så det funkade bra även om man inte hann klart. Allt kan ju göras efter eget tycke och smak.

På detta första alster har jag gjort precis så som den var, gillar verkligen att fått testa göra alter vilket annars inte är min starka sida.....

image551

En lite låda gjord av ett dissikerat minialbum från Basic Grey som vi klätt med papper och sen gjort nya hål och knytit ihop med garn bitar. Lite pilligt att få in det luddiga garnet men annars rolig att göra. Den blev populär hos min mellan tjej så den får nog flytta med henne nu i juni :)

image552

En mini anslagstavla, gjord på en lite mindre målarduk, målat med akrylfärg, använt oss maskning för att få fjärilarna...... Här blev de ju personliga allihopa, jag har satt ett litet tankeord i den ena nypan.....kul tycker jag.
Enkel att göra, och mycket dekorativ!

image553

Att använda Edgescrapper blev för mig en klar favorit. Nu vet jag hur den ska användas :) har haft den bland scrapsakerna länge men inte riktigt blivit kompis med den innan nu ihelgen. Bokstäverna är stansade med ett QK alfabet som släpps nu till helgen. Sååååå läckra bokstäver, det får nog bli ett sådant kände jag idag när jag limade fast rubriken. Gjort denna efter arbetsbeskrivningen och valde att använda mig av ex rubriken :)
Min son, då han var sex månader för 16 år sedan fick pryda denna LO, han har verkligen förändrats till det positiva under sin uppväxt, alltid glad pigga ögon som glittrar. Buskillen med mycket sprall som nu är lugnet själv och trivs med livet :)

Ja nu har ni fått se tre av de sju kurser vi gick. de andra fyra kurserna kommer eftrhand, vill göra klart dem innan jag visar dem här på bloggen.

Ute skiner solen men det blåser rejält. Jobbar eftermiddag idag så det blir nog en del pysslande på fritids. Ska se om vi inte kan köpa in canvasduakr så att de som vill får göra en anslagstavla, det var kul!

Ha en bra dag! Kram Aase

Kommentarer
Postat av: Lillsis

wow.. så fina de blev när de blev klara.. jag sitter nu och ska börja göra klart mina alster.. ska stansa blommor till min låda.. den blev poppis hos min äldsta.. har sparat alla scrapgrejerna hemma nu över helgen.. MÅSTE scrappa när jag är ledig..=)
må så gottit älskade syster
Kram kram
Lillsis
ps.. alla på jobbet säger att jag är lik dej nu.. hm.. sträck på dej.. för jag känner mej snygg.. hahaha

2008-04-29 @ 16:23:29
URL: http://kajsascrap.blogg.se
Postat av: Morfen

Oj vad mycket fint och skojigt du har gjort. Kan tänka mig att det är galet härligt att vara bland så mkt kreativa människor. Ska bli spännande att se resten. :D

2008-04-29 @ 19:18:18
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag är också sugen på att göra klart alla roliga projekt, men har ju inte varit hemma. Hoppas hinna lite under helgen framöver! Jag var tvungen att montera ner min låda för att få med mig den hem, ska försöka få ihop den för jag tror nog den kan bli populär här hemma!
Kram!

2008-04-29 @ 22:11:53
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Mette

Åhhhh vad jag blir avundsjuk på dig som fick vara med på det stora eventet!
Och så mycket fint du har gjort! Underbara alster!

Kram
Mette

2008-04-29 @ 22:32:01
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: MissMian

Wow!!!! Nu har du väl ändå överträffat dig själv! LO'n på din son är bland det finaste jag sett!!!

2008-04-29 @ 23:54:40
URL: http://www.missmian.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men GUD vilka härliga alster....jisses! Den sista här, LOen på din son, är kanon. Vilket upplägg och dekos....WOW! Och så toksnyggt det QK alfabetet var då.......Du vet möjligtvis inte vad det heter och ska det komma hit till sverige åxå nu, eller är det bara i USA det släpps nu? Ska ju köpa mig ett alfabet till och detta vara ju sååååå häftigt!

2008-04-30 @ 21:30:09
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Karin

Superfina alster från eventet. Har tittat i en scrapkompis´ beskrivningskompendium. Ser frestande ut. Bra med canvasinspiration för det är precis vad vi planerat för en ungdomsgrupp på jobbet nästa vecka!

2008-05-03 @ 20:51:02
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0