Oj oj oj vad trött jag var igår....

När jag kom hem efter fem intensiva dagar på resande fot. Den belgiska delegationen hade gjort ett mycket intensivt program av arbete och sevärdheter. Så spännande, så bra och så mycket nya intryck. jag som var osäker på engelska och såg det som ett hinder för att tacka ja till denna resa är såååååååå nöjd att jag gjorde det, följde med alltså. Har klarat mig jätte bra och språket har fungerat över förväntan. Men idag är huvudet fullt av allt vi sett, hört och varit med om så jag känner mig omtumlad.
Vårt projektarbete handlar om att utveckla leken som en viktig del i vårt dagliga arbete, både ute och inne och att leken är en del av barnens utveckling, Skillnaderna mellan länderna är enorm, allt från raster, utrymme att vara på mm. Vi i Sverige ska vara tacksamma för det vi har och hur våran skolgård ser ut, att vi så ofta har en skog att tillgå. Har fotat sååååå mycket, många av bilderna är detaljbilder som är för oss pedagoger, men många är sevärdhetr som är så vackra. Det finns en hel del krigsmonument och hyllningar för de soldater som dött i 1:a och 2: världskriget, det är stort i Belgien. Något som vi ej har i Sverige är också alla dessa byggnader, så stiliga så välbevarade.
Idag jobbar jag eftermiddag, Tack till min kollega och vän som insåg att sömnen var viktig för mig, sov 12 timmar inatt och skulle kunna sova lite mer :)
Har tittat igenom några av de 1285 bilder jag tagit :) en del ligger i papperskorgn då de blivit suddiga, har inte gått igenom alla av någon anledning, detta kommer att ta tid. men här kommer några klara favoriter från dagens koll:









I fortsättningen kommer jag även att försöka skriva några rader på engelska då jag vet att några kommer att kika in här då och då, redan fått en kommentar från en i Belgien. Det glädjer mig så :)

Må gott ha en bra dag, här hemma i Sveriga bara det regna :) vi har haft sol hela tiden utom en kväll :) Men det har varit kallt.

In the future I write a small words in english so my friends from other countrys can read. Today I tell my frinds from Sweden what we have done when we visit Belgium. Tanks for the lovely days and evenings together, now I have to go to the children for doing something fun this afternoon, Bye bye and take care of you self.

Carpe Diem // Aase

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej, skönt att ha dig hemma igen och kul att se dina fina och roliga bilder. du är duktig på att hitta kul objekt, jag gillar det med flygmotorn!!



vi hörs i helgen, kramar Lotta

2008-10-24 @ 11:48:33
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/
Postat av: Melinda

I totally agree with that we had a lovely trip that we wont forget, we have seen and learned so much!!! Kul att ha med dig på resan min vän =)kramar

2008-10-24 @ 17:24:41
Postat av: Maria

Vilka underbara bilder och vilken upplevelseresa. Kan tänka mig att intrycken kommer att vara länge.

2008-10-24 @ 19:31:12
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: MissMian

välkommen hem! Du verkar ha haft en underbar resa!! ser fram emot att få se lite scrappat ifrån den!

2008-10-24 @ 21:09:14
URL: http://www.missmian.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Åh vilken spännande resa du varit iväg på!! Förstår att du fotat galet mycket och ser fram emot att scrappa alla minnen nu! :-) Kram

2008-10-25 @ 09:51:10
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Karin

Fantastiska bilder!!! Sååå många du tagit. Alla förvånas över att jag to ca 600 varav jag har behållt ca 540 under våra tre dygn i Toscana. Skönt att det finns fler foto och scrapgalna att känna samhörighet med!!

Kram

2008-10-25 @ 17:05:25
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0