Dramatik i butik :)

Jisses vilket äventyr jag var ute för idag........ Torsdag, jag ska öppna Handstämplat åt SystraMi :) Var ute i god tid och var där redan en halvtimme innan jag skulle öppna butiken. Var i stort behov av att besöka toa, så jag låste upp och när jag väl var inne i butiken så låste jag dörren igen med nyckel inne och gick på Toa.......... När jag var klar och hade satt på kaffet så skulle jag låsa upp dörren igen med nyckeln. Det går inte och då överdriver jag inte, försökte i en kvart innan jag ringde första gången till Johanna och kollade var hon var, hon har nämnligen en nyckel hon också. Hon var hemma, pedgogiskt försökte hon lugna mig och sa att jag bara stressade upp mig "- Ta det lugnt mamma så ska du se att det fungerar, ta ut nyckeln och testa en gång till" Det hade jag redan gjort ex antal gånger. Det går inte, kände mig lite panikslagen samtidigt full i skratt :) Snäll som hon är så säger hon att hon kan komma och låsa upp om det behövs. Ringer Kajsa och undrar när hon kommer för jag är inlåst i butiken VA? frågar hon, vad säger du!! Jag är inslåst i butiken.....  Jag kommer snart fick jag till svar. Där hade ju allt varit frid och fröjd om det dessutom inte kom en kund hihihihi, får stå innanför fönstret och ropa att jag kan inte låsa upp, är inslåst. Hon säger att hon kan vänta så jag ringer Johanna igen och ber att hon ska komma och låsa upp för det står en kund utanför :=) Allt frid och fröjd till slut, men huvudvärken jag hade innan gick ju inte precis över. Kajsa kollade nyckeln och beslagtog den, den går inte att använda konstaterade hon, alltså tillbaka till låssmeden och fixa till, mina fingrar ömmar fortfarande. MEN, nu kan jag skratta gott åt allt, fast just då var jag frustrerad och lite skrajsen det kan jag villigt erkänna, det var lite obehagligt!

Slutet gott, allting gott!

Kram kram Aase

Kommentarer
Postat av: Morfen

Skojigt och läskigt på en och samma gång! Kram på dig!

2008-11-27 @ 22:46:41
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Johanna

HAHA, de va ett lite roligt äventyr tycker jag.. (i alla fall nu i efterhand) nu ska jag åka iväg å handla fredagsmys :D kram kram

2008-11-28 @ 19:08:17
URL: http://johanna.candoredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0