Söndag.....

Ja ibland är det lite tufft..... Kroppen har gått i strejk och allt som kan värka värker känns det som. Min underbara kollega Sofia fixar så jag kan ta det extra lugnt på morgonen i morgon, lite komp + lunch gör att jag inte börjar jobba innan kl 13.

På lördag ska jag åka till Bryssel med några kollegor och vårt EU projket Commenius - Let´s play together. Sett fram emot detta så länge att jag verkligen vill kunna fixa det. Så denna veckan är det lugna aktiviteter och själa/kroppsvård som gäller allt för att värken ska bli mindre. Hamnar i skov ibland med fibromyaligin. Fast nu har jag mått bra länge, så det känns surt att det skulle komma just nu. Varit väldigt trött ett tag och nu har det väl tagit över och kroppen talar om att den behöver vila. SÅ det är vad som gäller just nu, att göra saker för hälsan och för att må bra.

Som tur är har jag världens bästa familj, min älskling TG & mina barn gör livet lättare. Idag har S & hennes M bjudit på inflyttningsfika..... En lite etta m kokvrå och 13 personer på fika samtidigt Bra gjort tycker jag och det blev en mysig stund.
Sofia är påhittig, hon hade köpt en stor canvas duk, färger och penslar. Alla skulle måla ett bidrag på tavlan som sedan ska pryda deras vägg, så kul! M´s föräldrar hade börjat och nu var det vår tur.......


 Johanna och Moster Kajsa lämnar sitt målarbidrag.....



Rasmus fick till en bil, ingen blev särskilt förvånad :) Fler gäster kommer att få måla på tavlan så det sak bli kul att se slutresultatet senare......
Att ha många ljus tända har Sofia tagit med sig från mig :) Att mysa till det och att det räcker med lite ljus för att en regnig eller mörk dag kan bli ljusare. Så här vackert var det på deras spis idag, hon fick dessutom två så här fina ljusstakar av Moster med familj.



Underbara Sofia, Love You.....



Vilken härlig dotter du är, jag är stolt över dej och blir glad av att få vara tillsammans med dig. Det är förskräcklig tomt och tyst här hemma men jag vet att du har det bra och trivs med ditt liv :) Jag får helt enkelt vänja mig vid tystnaden och njuta av den tid vi får tillsammans när vi ses.

Nu ska jag försöka sova, hoppas dagen i morgon blir bättre..... Kram Aase

Kommentarer
Postat av: Åsa

Huh, låter inget vidare med kroppen som värker. Hoppas du får en lugn vecka med mycket omtanke och rekreation. Kram Å

2008-10-13 @ 12:02:29
URL: http://scrapsystrar.blogspot.com
Postat av: Sandra

Usch, vad jobbigt du har det! Hoppas du snabbt blir bättre när du kan vila dig lite!

Kram, Sandra

2008-10-13 @ 21:54:31
URL: http://smamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0