Studiedag.....

Vilken kulturell dag jag och mina kollegor haft idag. Vi har sett en del av Borås fantastiskt fia skulpturer, varit på en underbar uställning på Borås Museum,  Forma ru i Sjuhäradsform. Från orten konstnärer som skapat ljuvliga saker i rums miljö. Med andra ord en bra dag :)Mycket inspiration har vi fått och tur med vädret hade vi, bara under kaffestunden på stående fot regnade det. Så snacka om tur, em tillbringade vi med arbetslags disskusioner och även där är vi jättenöjda så skönt att få prata igenom i lugn och ro.

Här är min absoluta favorit idag av skulpturerna:



Ute...... ett litet barn i regnkläder visst är den söt :)

Lite från museét







Åh vad mycket det fanns att titta på helt klart värt ett besök, och vi har helt klart huvudet fullt av vad vi skulle vilja göra med barnen :)

Må gott, ha en skön måndagskväll! Kram Aase

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad roligt ni verkar ha haft! Får nog ta mig en sväng om förbi ramnamuséet någon gång (snart förhoppningsvis) Plugg på full rulle, men på lördag ska jag scrappa :D kram kram dottra di

2008-10-27 @ 18:31:11
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Maria

Vilken härlig studiedag. Precis så ska en studiedag se ut. När man går hem ska man vara full av entusiasm, energi och idéer. Den statyn skulle jag kunna ha på trappan - ursöt!

2008-10-27 @ 18:43:43
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Lotta

god morgon, vilka roliga och fina "konstverk" synd att man inte är flitigare på att åka och titta på utställningar etc, det är ju väldigt kul och inspirerande. Men å andra sidan så krävs det några extra timmar på dygnet för att jag skall hinna göra allt som jag vill redan nu, men titta är ju ändå alltid roligt!

Sköt om dig! kram L och grabbarna, vi åker till badhuset idag, skall bli intressant och se hur det går??

2008-10-28 @ 08:17:13
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0