Tiden räcker inte till!

En LO har jag gjort färdigt idag som jag påbörjade innan och påbörjat en ny.......
Trodde i mitt stilla sinne att jag skulle göra mer.

Men tvätten var stor som ett "jätteberg" efter tre veckor borta. Man ska inte bara sortera den, stoppa in den i maskinen, man ska dessutom ta ur den ur maskinen, hänga upp den eller stoppa in den i torktumlaren.
När den väl är torr, ska den vikas ihop, sorteras och stryka det som behövs ( har en del stryktvätt kvar, det ska erkännas). När detta är klart ska den dessutom läggas i högar till den familjmedlem som tvätten tillhör i mitt fall..... fyra högar. Därefter ska den delas ut till respektive medlem, jag ska lägga in min  egen tvätt i skåp och lådor. Sen ska ju all familjetvätt..... som handdukar, lakan, mm tas om hand och läggas på sin plats! Pust, stön och stånk!
Varför ska detta behöva ta sådan långtid? Jag har en massa annat som jag vill göra..... Kolla runt på bloggar och skaffa inspiration, redigera 400 bilder från stugbygge och ledighet. Scrappa inte att förglömma och att hinna träffa alla man inte träffat. Hälsa på min stora dotter - J isin nya fina lägenhet nära mig.
På måndag börjar man ju jobba, jaha det var denna semestern det.

Men kanske hinner jag scrappa lite mer när allt är som vanligt igen, när man har sina vanliga rutiner.
 
Vädret nu i sommar har man ju varit lite lätt trött på, har hunnit läsa en massa böcker. Jag har läst alla Camilla Läckbergs böcker, de var så bra. Fick ett boktips om Kay Scarpetta.... skrivna av Paticia Cornwell, börjad med femte boken men insåg då att det måste finnas några innan så nu är jag på bok 1, gillar verkligen deckare/kriminalböcker. Har köpt ett antal pocket, ni vet köp fyra betala för tre, som bara ligger och väntar.
Jennie Simmat, jag har köpt första av Helen Tursten, tog dej på orden och tycker allt att den verkar spännande. Återkommer om detta.

Jaha, nog babblat för idag, men det  är länge sen sist om man bortser från "Tack för taggen"...

Nu kommer min sommar LO, på ett av de bästa köpen denna våta sommar har räddat många dagar i blötan.
Jag har ju köpt stövlat också men de visar jag senare, även de har räddat många toabesök på natten, då det är utedass fortfarande. Men när nya stugan är klar kan man besöka toa inne :)

image148

Ha en bra kväll alla goa´bloggvänner, snart kommer det mera :=)  Tusen kramar Aase

Kommentarer
Postat av: eldh

Här fanns det en massa fint!
Mitt första besök här!
Tack för titten!
// Elin

2007-08-02 @ 19:21:17
URL: http://eldh.blogg.se
Postat av: Mette

Välkommen hem!
Jättefin layout har du gjort!
Underbara färger!
Ett boktips till dig har jag ... Boken "Levande begravd" av Peter James. En av de mest spännande böcker jag någonsin har läst. :)
Kram
Mette

2007-08-02 @ 19:50:25
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Sandra

Vilken härlig LO med så glada färger!
Haha, tvätten känner jag igen, fast vi har gjort flera korta turer istället så jag har ägnat mig åt att tvätta, stryka, packa, packa ur, tvätta, stryka... Ja, du förstår nog! Och av böcker har det bara blivit Harry Potter för min del.

2007-08-02 @ 22:11:02
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: systeryster

älskade syrran.. har dock en fråga. Måste man stryka allt du gör????? har aldrig en sån hög som du.. =)... skönt att du är hemma.. du är ju min första i bloggrundan..;)
var rädd om dej.. längtar efter dej..
kram

2007-08-03 @ 09:42:08
Postat av: Morfen

Åh så härliga färger och snyggt med banden som ramar in och de vita bubbelbanden också. Visst är de sköna tofflorna?! Jag älskar mina!

2007-08-05 @ 08:14:09
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: annika5064

Jag måste vara en av få som inte äger sådana tofflor; inte för att jag inte vill ha, men det finns aldrig rätt färg när jag hittar dem...härlig LO!
Mer tips på spännande böcker; Michael Connelly`s alla, Ian Rankin och ja, Helene Turstens alla är kanon; bor man dessutom i Göteborg är det ju extra kul eftersom hennes romaner utspelar sig där.
Kram
Annika

2007-08-05 @ 19:14:08
URL: http://annika5064.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0