Brrrrr vad det är rått ute!

Har åkt på en ny omgång förkylning, det är så tråkigt. Hostar, nyser och har en rejäl snuva! Försöker på alla sätt kurera mig, med vila, bok och min nya kamera! YES, fått en Nikon D40 och är så himla glad, den tar underbara bilder och borta är alla suddiga! TACK, älskling för att du stöttsar mig i min underbara hobby som gett mig livsglädjen åter!

Var hos min underbara svägerska igår, hon hade gjort så mysigt så att alla vi nära kunde scrappa och mysa en hel kväll, nio stycken som struntade i att det snart är jul och bara hade det trevligt. Några gjorde ju Julkort alldeles underbara....... Det gav en del glada skratt när det konstaterades att över 2 timmar för ett julkort,
Vem uppskattar det????? De korten måste absolut skickas till en som förstår sig på konstnärlighet....
 Eftersom jag själv köpt de julkort jag ska skicka så scrappade jag och njöt.....

Här kommer lite resultat:

Min älskade mamma, ett underbart foto på henne som LillSis tagit i en fin bokskog utanför Lund....

image293


Sen den första Lo till Sofias album. Ett underbart kärt minne fotot som är taget av Morfar när hon bara var några dagar gammal. Det är så roligt att det finns så fina kort på barnen som morfar tagit. Nästa gång kommer det ett på Rasmus. Texten är: Fem fingrar ska skydda dig..... från Kärleksvisor till ett barn.

image294

Tiden går fort...... Johanna min äldsta dotter, älskar detta foto på henne ett av mina favoritfoton.
Färgerna ser lite blekare ut än i verkligeheten....

image296

Sist men inte minst..... Äkta vänskap, det ska till en journaling.... men den ska gro lite i hjärnkontoret först.
Tycker så mycket om detta foto på min allra bästa vän, Jag tog det när vi var i Motala för några helger sedan, det är så mycket Lotta! Fotot på mig tycker jag också om, det är TG som tagit det och ett av det bättre på mig :=) även det är från samma helg....


image297

Även här är färgerna lite svagare än i verkligheten, men skärpan är knivskarp! :)

Nu är det dags att läsa Helen Tursten bok nr 5, de är så jätte bra! TACK än en gång Jennie Simmat
Jag har verkligen uppskattat varje läsminut!

Ha en bra lördagskväll, Ta hand om er tills nästa inlägg.
Kram Aase


Kommentarer
Postat av: Cilla

D 40 är väl underbar. Jag är också lycklig ägare till en sådan! Underbara layouter. Krya på dig!
Kramar

2007-12-15 @ 18:02:54
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: SasSa

Vilka underbara layouter!! Massor av inspiration! Tack..:-)
Grattis till den nya kameran! Inte alls avis jag inte;-).
Ha en trevligt kväll vännen och krya på dig!
Kram SasSa

2007-12-15 @ 21:59:37
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: kikkan/Lotta

Tråkigt att du är sjuk igen.....Dom är riktigt elaka i år, dom där bacillerna.....Här tycks det heller inte gå över.

Men OJ, vad kul med en ny kamera. Och inte vilken kamera som helst heller. Inte alls avis...:), en sån kamera står högst upp på min önskelista. Tyvärr lär jag nog aldrig få nån, ekonomin här tillåter inte det:(

Och vilka underbara LOer, speciellt den översta. Jag som tycker det är så svårt att scrappa i orange....och du får till det så himla bra. Helt underbar. Dom andra är åxå jättefina.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram

2007-12-15 @ 21:59:57
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: SasSa

Jo jag glömde säga snyggt du fått i bloggen!! :-)
Kram kram SasSa

2007-12-15 @ 22:01:21
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: MissMian

Så snygga dina foton blir på layouterna nu! Kul med ny kamera förstår jag!
Johanna ser ut som en riktig fotomodell på det fotot!! Tjusigt!!
Ett litet tips om du arbetar med bilderna på dina LO's i photoshop så kan du justera färgerna lite grand så att du kommer mer nära hur de ser ut i verkligheten. Fast jag tycker att du har fått till det supersnyggt så det behövs inte. Det är bara du som vet att de inte riktigt stämmer :)

2007-12-15 @ 22:30:29
URL: http://missmian.blogspot.com
Postat av: Jennie Simmat

Jag har föregångaren, Nikon D50, borde också läsa bruksanvisningen...
Superfina layouter!! Kul att du uppskattade mina boktips...
Förresten, så fin din blogg har blivit!!
Kram

2007-12-15 @ 23:03:08
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Tjohoo va kul med ny kamera!! :-)
Massa fina layouter i det här inlägget och tidigare! Har inte hunnit kommentera på ett tag... Tack snälla för alla goa kommentarer hos mig!! Hoppas du kryar på dig fort nu! Kram ÅsaF

2007-12-16 @ 10:17:47
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Lillsis...

sååå fina.. känner inte att jag hann med så mkt i fredags. men det var oooootroligt skönt att bara få sitta och glo som en ko...
Mamma står i Rövarkulan.. skulle ha sagt det.. bokskogen hette så.. må så gott..
kramen den stora..

2007-12-17 @ 20:02:31
URL: http://kajsascrapp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0