Nu är det gjort......

Nu har vi gjort det....... Flyttat hem den äldsta från Norrköping. Nu ska hon och hennes sambo bo i närheten. HÄÄÄÄÄÄÄRLIGT!!! Säger mamma, fika när man har lust inte vänta flera veckor.......
Men en fråga har jag i alla fall, Varför bor alla som vi känner på översta våningen i sina hyreshus????
Såååå många trappsteg, latmasken kan vara stor för en som bor i hus :=)
Vi , dvs, min underbare sambo, bonusdotter och jag åkte upp i fredags, tre timmar med ett stort flyttsläp bakom, min bonusdotter fyllde tretton år ( oj, oj, vad tiden gått fort) Vi skulle fira detta med att gå ut och äta. På restaurang.
J hade kollat några ställen och vi betämde oss för en som hette: "Durkslaget". Ett lagom stort ställe, med god mat, efterrätter så  läckra och gott att dricka. På vägen hem gick vi en sväng för att låta maten sjunka.
Man var ju något mätt..... Norrköping är en vacker stad där de tagit vara på fabriksbyggnaderna och de är nu till stor del Universitets lokaler och museúm. Ut efter vattnet lyser det så vackert....... Vad tror ni jag var tvungen att göra....?
Jo givetvis testa att ta kort, utan blixt med den lilla kompakta digitalkameran som fanns i handväskan....
Här nere ser ni resultatet:

image94

Ganska bra om äm lite suddigt, man ju aldrig visa den verkliga upplevelsen men det var så vackert.
Idag har det varit MORSDAG, nyäten med rabarberpaj och kaffe, efter en god middag med färskpotatis, grillad lax och sallad. MUMS, vad gott.

Hoppas alla ni Scrap-mammor också blivit firade och haft en bra dag, nu ska jag fortsätta planterandet av sommarens krukor.
 Kram till er alla// Aase / ängel60

Kommentarer
Postat av: ethel

Såg din LO på SWE - superfin! Låter som du haft en bra dag. Vi har också gjort en rabarberpaj som vi ska avnjuta lite senare... Kram!

2007-05-27 @ 19:46:18
URL: http://ethelb.blogg.se
Postat av: silwerstar

Och jag har precis flyttat till Norrköping, i närheten
av universitetet! :-D Måste ut och fota lite nån dag tror jag ;-)

2007-05-29 @ 18:33:46
URL: http://silwerstar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0