Längtar......

.... NU längtar jag tills det blir advent och det åter blir lite ljus. Jag älskar advent och julförberedelser,
att få mysa, att dricka glögg och alla dessa underbara ljusslingor som min älskade TG sätter upp åt
mig för att jag blir så glad :). Alla ljusstakar i fönstren och alla stjärnor.
Jag riktigt ryser av förväntan, lika roligt varje år.
Att få plocka ner adventslådan från vinden och alla adventssaker som väntar på att få komma fram....
Jag ska ta foto och visa er. Men fram tills dess får ni här en LO på en riktig favorit för mig.
Varje år får jag en tomte av TG, så har det varit sen vi träffades. Han hittar de mesta fantastiska tomtar
som gärna vill bo hos oss.
Jag samlar på tomtar så denna kärleksfulla gest har blivit en tradition som vi alla ser fram emot i familjen.
Årets tomte...... Denna var årets tomte 2004, sen dess bor den vid vår braskamin, där finns den numera året om.
Titta på han s charmiga ögon får ni se.....


image271

Tro nu inte att alla tomtar kommer fram till advent! Traditonen är att de flesta kommer ett par
dagar före julafton. Men det finns några små som har blivit advenst-tomtar......

Såg att mitt bidrag till veckans skiss fanns med på deras blog idag. Vad kul!!!

En stor kram till alla min Cybervänner och givetvis till er andra också. // Aase


Kommentarer
Postat av: eldh

Vilken härlig julLO! Vad olika det kan vara, hemma hos mig finns bara 1 enda tomte... Och den är inte röd! Ser nästan mer ut som en vätte! / Elin

2007-11-21 @ 12:25:56
URL: http://eldh.blogg.se
Postat av: Lillsis

ja jag har träffat honom.. hälsar alltid lite artigt men tyst på honom för att inte förarga honom när jag hälsar på.. =)
tack för den goa kramen.. behövde den idag..
kramen.. nu ska jag leka.. ;P

2007-11-21 @ 18:15:40
URL: http://kajsascrap.blogg.se
Postat av: Johanna Sa Panna

Här kommer utlovade visdomsord. Hoppas det passar till nya fina outfitten ;)

Kram kram

ONYX ? SVART
Onyxens energier handlar och balans och klarsynthet. Den gör oss påminda om alla dualistiska föreställningar i våra liv. Den tar bort negativa tankar. Den skyddar även mot yttre negativa vibrationer. Den ger dig möjlighet att skåda saker och ting från fler är en synvinkel och ger oss insikten om kompletterande krafter istället för de konkurerande. Stabiliserande, ger oss balans i svåra relationer och hjälper oss att släppa taget om det gamla till förmån för det nya. Ökar den intuitiva förmågan att ta emot andlig hjälp och vägledning.

Ps. Visst var något liknande det du sa i bilen :D Nu känns det som en passande sten

2007-11-21 @ 18:26:48
URL: http://[email protected]
Postat av: Karin

Jag längtar också tills jag får göra adventsfint. Tycker hela advent är en underbar tid. Har också massor av tomtar. Mysig LO!

2007-11-21 @ 18:32:13
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: kikkan/Lotta

Haha, jag samlar åxå på tomtar. Älskar dessa små söta gubbar.....TÄNK om min sambo kunde göra nåt sånt, komma med en ny söt tomte varje år. Ska lägga fram den iden på ett litet fint sätt. Denna tomte var ju otroligt söt och du har gjort den underbar LO om den.
Visst är advent och julen helt underbar, den bästa tiden på året......

Vilket vackert smycke, förstår att du blev glad.
Kramiz

2007-11-21 @ 22:35:34
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0