Lite tankar......

Att scrappa är för mig ett sätt att må bra, jag blir lycklig av att hålla på. Jag är för det mesta jätte nöjd med det jag gör. Jag tycker om att titta i mina album och blir glad när jag ser glädjen som tänds i mina barns ögon att just de har blivt uppmärksammade i en LO. Jag kan känna mig modig som vågar skicka in till tävlingar och utmaningar. ja till och med söka DT-uppdrag. Under oktober gjorde jag 32 LO i storlek 12x12 och ideérna tar aldrig slut.....

Allt detta har jag min underbara syster att Tacka för! Tack älskade LillSis för att du stod på dej och trodde på att detta var något för mig. Trots mina kommentarer du fått stå ut med........
-Behöver ingen QK, det duger med att klippa bokstäver
-jag kommer inte att behöva blommor sånt tjafs är inte för mig.
-Nej tack jag ska inte testa rubons....
-Engelska ord är nog inget jag kommer att använda mig av!

Kan inte annat än att småle åt mig själv :)

Nu 250 LO, ett år senare är suget efter allt nytt stort, älskar blommor, sätter gärna en engelsk titel på mina LO
Rubons är ju bara för underbart att använda. Blommor, ja det äger jag en hel massa  Hihihihi *ler* och har både Bosskut (har jag vunnit i en tävling) inköpt en QK och både dies och alfabet finns i min ägo. Fast vill ju gärna ha fler :)

Visst är det tur att man kan ändra sig, trots att jag är trogen det första formatet 12x12, har jag faktiskt testat
lettersize liggande, är allt sugen på att köpa ett album och scrappa lite tema bilder i 6x12 eller 12x6......
Jag ser själv på mina resultat hur jag utvecklas och allt blir snyggare, fräckare och mer vågat.

Att jag dessutom gett mig ut i cyberrymden....... Tar mig en daglig liten runda med att kolla andras bloggar, skriva kommentarer, eftersom man själv tycker om att få kommentarer är det för mig viktigt att ge!
Vilken inspirations källa det finns därute.
Jag har fått nya vänner, både kända och okända. Men det är så kul när man ser att samma människor är på min blogg och ger kommentarer.

Att gå på scrapträff, så himla kul det är! Längar redan tills det är dags igen. Jag har haft några kurser i Borås för Anna på Handstämplat ETC och det har ju också varit fantastiskt kul. Fler av mina vänner dras med i "scrapträsket". Vi har något roligt att göra tillsammans, istället för "symöte", tjejträff så träffas vi och scrappar.
Hoppas min svägerska följer med hem på lördag så vi kan scrappa tillsammans. hon fick en kurs i födelsedags- present och även hon fastnade för detta underbara! En ljuvligt smittande hobby. Eller som min älskade TG säger:
-Ska du/ni kilpp o klistra.....med ett solskensleende på läpparna  *ler*

Men det allra bästa med detta är att jag och min LillSis tillsammans ska tillbringa en helg tillsammans med
180 st till.......Scrappare alltså! Japp! Vi har gjort det, anmält oss till Scrapevent 2008.... allt är betalat och så nu är det klart, rummet är bokat så nu bara längtar vi!!!

Jag njuter och trivs med mitt liv, jag gör det som är roligt, att skapa och få vara kreativ, att använda mig av allt jag alltid gjort, tyg, garn, tråd, pennor och papper och dessutom alla mina underbara foton sen tiotals år tillbaka hamnar äntligen i album. Mina barn får en dokumentation av deras barndom på ett underhållande sätt. ett litet steg i taget men ändock varsit album.....

Tack för att det finns Scrapping. Tack älskade LillSis för att du fattade att detta verkligen var något för mig. Jag är dej evigt tacksam.......

Nu väntar jag på tävlingsresultat, på att få mer utmaningar och att det ska bli en härlig scrapvinter!

Tusen Kramar och God Natt   //AA


                                                              image237


Kommentarer
Postat av: Jennie Simmat

Visst är det en underbar hobby!! Är också sugen på Scrapevent.... Får se...
Kram
Jennie

2007-11-05 @ 22:16:52
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: Sandra

Känner igen mig i så mycket du skriver om vår underbara hobby! Jag har också träffat så många underbara människor både på träffar och på nätet, och jag älskar att kunna dokumentera barnens liv på ett kreativt sätt!

Och det är bara att erkänna, jag är jätteavis! Jag är rätt sugen på att åka till Scrapeventet, skulle vara kanonkul. Men jag får väl avvakta och se om det blir fullt eller om man kan anmäla sig senare. Börjar jobba efter nyår, och med lite tur kommer jag in på digital bildbehandlingskursen jag sökt (fast det var över 1700 sökande, vet inte hur många som kommer in...), så jag vet inte riktigt hur våren ser ut.
Kram, Sandra

2007-11-05 @ 22:34:10
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Lillasyster

oj.. vilken roman du har fått till.. =)
visste väl jag att det passade dej,, och jag är SÅ glad att du nappade.. att ha dej som scrapkompis är så underbart, äntligen har vi en gemensam hobby som går över våra år som skiljer oss åt. Att vi gör olika spelar en mindre roll.. vi utmanar varandra och ger/ärver grejer emellan, vi delar storpack och skrattar, scrappar och har vårt språk som bara är vårt.. ingen i familjen fattar nått. hahaha.. tack underbara Aase för att du finns..
kramen den allra största
Kajsa

2007-11-06 @ 18:53:08
URL: http://kajsascrapp.blogg.se
Postat av: ÅsaB

Härligt att läsa om din glädje över scrappingen. Känner igen mig i så mycket av det du skriver (vet att det var några dagar sedan du skrev detta inlägg, men det är först nu jag fått tid att sitta ner och läsa i lugn o ro. Ville inte hasta igenom texten).:-) Kram Å

2007-11-10 @ 21:53:23
URL: http://scrapsystrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0