Farsdag & söndagkväll......

Trodde att längtan och sorgen efter pappa skulle bli lugnare och mindre allt eftersom åren går. I augusti var det 12 år sedan han dog, alldeles för tidigt, pappa var bara 58 år. Men hans hjärta hade levt på lånad tid länge. Man är aldrig förberedd på vad som ska hända även om man tror det. Var på kyrkogården idag, tände ljus i minneslunden som var pappas val då för länge sedan. Vet fortfarande inte om jag gillar det men går dit ibland och tänder ljus. Det är tyst och lugnt och mycket vackert, planteringarna är vissna nu, men det ligger granris så fint där istället........
- Pappa jag längtar efter att få berätta så mycket för dej och hålla din hand. Hoppas du har det gott där du nu är och att du vet hur vi har det, älskar dej!!! -

Varit lite deppig hela helgen, det känns tungt just nu. Kroppen mår inte väl av kyla och regn. Känner mig febrig i kväll. Hoppas det inte är något på gång igen, brukar känna mig så här då ;( 

För en stund sedan fick jag sms från Sofia, hon har anlänt en veckas semester i Egyptien. Hoppas att det blir varmt och skönt med bad och snorkling. Hon har verkligen längtat efter detta.......

Idag har jag avnjutit en lång stund i scraprummet, Rasmus gjorde mig sällskap vid min lilla arbetsplats genom att sätta ihop sin nya radiostyrdabil...... enbart med mina små verktyg. Tänk att det funkade så bra :)
Att scrappa är så bra för helheten i livet, jag njuter verkligen av det och kopplar då av. Har gjort en hel del sista tiden, allt kan jag inte visa här på bloggen ännu :) En del DT uppdrag, minialbum till goda vänner och arbetskamrater. Men idag har jag gjort två till Sofias och Rasmus album, från de underbara stylade fotona spå dem. Har dessutom framkalalt alla i svart vitt till mig själv :) Det är så lätt att scrappa dessa foton, och jag känner mig så glad och tacksam över att ha del i dem.

Här får ni se dagens LO



En av mina absoluta favoriter av alla dessa fina foton, Sofia hon ser ut som en ängel.....
Så underbar, så vacker min goa dotter. Älskar dej gumman,varje dag -varje stund, du vet :)



Alla tre, redigerat detta foto för att bara få deras ansikten. De ger verkligen glädje och kan lysa upp ett helt rum med bara sin närvaro dessa underbara goa trollungar. Älskar er till stjärnorna och tillbaka!

Nu ska vi äta lite ost & kex och kolla på film, Angel m Helene Bergström. Hoppas den lever upp till förväntan.

Kram kram Aase


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, förstår att det är lite extra jobbigt idag att vara utan sin älskade pappa.



Så otroligt snygga LOs du gjort, de fotona är kanonfina!

2008-11-09 @ 20:41:19
URL: http://smamirakel.blogg.se/
Postat av: Lotta

Förstår att det är en jobbig saknad efter sin pappa......men jag är säker på att han har det jättebra där han är nu. Tänker många gånger att jag ska kontakta min pappa, det var lääängesen nu. Skulle det hända nåt ångra man sig sen att man inte haft nån kontakt.....

Lika härliga LOs som vanligt, fast den sista är verkligen lite extra läcker. Tokgillar den. Fotot är underbart och färger och dekos läckra.

Hoppas du mår bättre imorgon:)

Kram

2008-11-09 @ 21:15:17
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Johanna

STOR KRAAAAAAM! Lessen att jag inte hann komma förbi förut... Men hoppas vi ses snart ändå ring om du har vägarna förbi stan i veckan! :D Luv Ya!

2008-11-09 @ 22:13:53
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Karin

Snygga layouter!! Gillar alldeles särskilt "You are my sunshine". Fina färger och dekorationer.

Kram

2008-11-09 @ 22:49:58
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Emelie Samuelsson

Hej hej,

Vad fint du gör. Mor som dotter är ju enormt kreativa. Bra att ni dragit in mig i den här tidskrävande men ack så roliga hobby :)

ha det fint Kram

2008-11-09 @ 23:58:45
Postat av: Lotta

Hej, nu låter du deppig! Att sakna någon kan göra jätte ont och kännas enormt tungt, men vi måste försöka se allt det positiva som vi fick uppleva och vara tacksamma för den tid vi fick tillsammans. Känner med dig men det finns även mycket annat i vår vardag som vi skall vara glada och tacksamma över och som vi kanske tar för givet?

Ringer dig! Kram L

2008-11-10 @ 08:47:40
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/
Postat av: Milla

Jättefina LO:er och vilka fantastiskt vackra foton!!

Kram!! /Milla

2008-11-10 @ 10:31:59
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0