Älskad tradition....

Varje jul får jag och min lillasyster Kajsa en amaryllis av vår mamma´s man Bosse. Iår har jag fyra klockor på den ena stängeln och den andra är precis på väg att slå ut så jag vet inte hur många klockor där är ännu......
Alltid så spännande att se, färg, klockantal och att få den att överleva :) Det är inte så svårt förutom att den höll på att gå i golvet igår så nu ligger små & stora stenar på knölen för att den inte ska trilla mera :) TG trodde jag somnade och slog boken i sänglampan igårkväll när det smällde till, och jag trodde han tappade ngt i vardagsrummet :=) Så ramlade amaryllisen i köket, den klarade sig bra iaf tur var väl det.  Här verkar det ju hända konstiga saker mest hela tiden.... Glasögonen från inlägget lite längre ner har fortfarande inte någon ägare, någon som saknar sina glasögon kanske???

Så här vacker är den ena klockan:



Ska försöka fota den lite mera i morgon.

Nu är jag såååå trött, tuff dag idag. Tur att jag är ledig i morgon och får umgås med Lotta, det längtar jag efter!!!
Kram kram Aase

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, fick mig ett gott skratt om glasögonen lite längre ner här....Ibland kan det hända knepiga saker...Tråkigt om bilen bara.



Och vad roligt med jazzdans, du kommer säkert vara en smidig elefant på dansgolvet:) Jag funderar på en buggkurs...bara för att det är så grymt kul att dansa.



Och amaryllis...jag älskar dom. Brukar alltid köpa en till jul, men det blev inte av detta år. Och snacka om att jag har saknat en. Kul att se en här i alla fall.



Tack för din söta kommentar i bloggen....ja jag har ju verkligen velat ha en kamera. Så japp, jag är glad. Nu ska man bara lära sig allt åxå.



Ha en go ledig dag imorgon:)

2009-01-13 @ 22:16:40
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0