Nostalgi :)

Varit hemma hos Mamsen, hon har fortfarande julen kvar...... Minns min barndom med tacksamhet hon har verkligen gett oss traditioner. Tack, älskade Mamsen. Varje år har hon gjort ett fint pepparkakshus och vinterlandskap.....Idag har jag fotat detta otroligt fina :)



På en av hennes fina karmstolar sitter ett litet kaninpar som jag sytt till henne en gång för flera år sedan :) Hon har två klädbyten till dem :) Schalen som hänger över ryggstödet har jag virkat åt henne...... Nostalgi :)



Hennes gran har redan skjutit skott, små ljusgröna skott......



Blev så nöjd med fotot......

Må Gott. Kram Aase

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket underbart pepparkakshus!

Kram

2009-01-14 @ 20:54:47
Postat av: Karin

...hmmm, det var jag i förra inlägget. Ibland händer det så fort att man liksom inte hinner med!!!

/Karin

2009-01-14 @ 21:01:41
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Kajsa

ja visst mår man gott i det kända som man alltid har haft det.. är så tacksam för att hon inte ändrar så mkt.. hihi.. men du.. du glömde den fina toakaninen som hänger på hennes toa.. den har hon också byte till.. =) tänk vad du har gjort.. =)

tack för den goa kramen.. behövde den..

ses imorrn

kramen den största

Lillsis

2009-01-14 @ 21:20:51
URL: http://handstamplat.blogspot.com
Postat av: Maria

Men vilken omsorg, hur sjutton får man en julgran till att skjuta skott?????

Härligt med minnen och vad kul att du nu har dem på foto dessutom, snygga sådanan också :-).



Kram Maria

2009-01-15 @ 09:41:14
URL: http://copyrightmaria.se
Postat av: Johanna

Jag håller verkligen med! Jul hos mormor är en upplevelse av traditioner och mys-pys. Å alla bullar å kakor icke att förglömma. Jag kan inte förstå hur hon lyckas baka ett helt jullandskap i pepparkakor... de finns ju tom ett litet dass :D Underbara mormor! Kram kram

2009-01-15 @ 11:23:08
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Lotta

Vad fint hon pyntat och pysslat, skönt att hon håller på traditionerna! De där kaninerna känner jag igen och jag vet en som skulle få sådana i födelsedagspresent en gång för några år sedan.......hmm

Sitter nu och fyller i anmälan och jag lovar jag skall skicka dem i tid!!!

Tack för titten igår fastän att vi hade det lite rörigt hos oss och lite lätt stimmigt, men desto skönare att komma hem till er lya och sjunka ner i soffan utan blöjbyte, välling och nattning av några småbusar!

Kramar Lotta

2009-01-15 @ 14:05:32
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0